Ylioppilastutkinto ja abit

Lukulomalla

…kirja on paras kaverisi!

Opiskele ahkerasti

…niin voit tulla luottavaisin mielin kokeisiin!

Keväällä odottaa

…ikimuistoinen juhlapäivä!

Pieksämäen lukiossa noudatettavat ylioppilastutkinnon koeaikataulut ja koulun ohjeet kokelaille julkaistaan tällä sivulla ennen tutkintokertaa. Huom! Jokaisella tutkintokerralla on ilmoittauduttava erikseen sen kerran kokeisiin.

Lukion opiskelijat ilmoittautuvat tutkintoon Wilman “ilmoittautuminen ylioppilaskirjoituksiin” -lomakkeella.

Uusijoita ja tutkinnon täydentäjiä pyydetään ilmoittautumaan koulusihteerille sari.susanna.ollikainen@pieksamaki.fi

Ilmoittautumisen yhteydessä tulee olla voimassa olevat osoite- ja puhelintiedot. Ilmoittautuminen varmistetaan puhelinsoitolla.

Oletuksena on, että kokeiden uusijoilla on käytössä oma tutkintovaatimusten mukainen tietokone. Mikäli kokelaalla on tarve lainata kokeessa koulun konetta, siitä tulee esittää pyyntö ilmoittautumisen yhteydessä.

Ylioppilastutkintoon liittyvät yleiset määräykset ja koekohtaiset ohjeet löytyvät Ylioppilastutkintolautakunnan kotisivuilta.

KEVÄÄN 2024 TUTKINTOON ILMOITTAUTUMINEN

SYKSYN 2024 TUTKINTOON ILMOITTAUTUMINEN

• ilmoittautuminen päättyy 5.6.2024

Ylen abitreenit

Ylen abitreenisivuilta löydät vanhoja YO-kokeita ja sensoreille esitettyjä kysymyksiä vastauksineen.

Hyvän vastauksen piirteet

Ylioppilastutkintolautakunnan sivuilta löytyy hyvän vastauksen piirteet koepäivän iltana klo 17 jälkeen.

Opiskelutaidot

Vinkkejä opiskelutaitoihin!